poznawaj język angielski na kursie w Hiszpanii

Classroom Management for Teachers + From STEM to STEAM Education: a New Learning Approach – EPB-SI2
Europass Florence

COURSE DESCRIPTION:
During the first week the participants learn about the latest classroom management techniques that encourage discussion and problem-solving. They also became familiar with the concept of a flipped classroom and other teaching methods centered on boosting motivation. They acquire an understanding of group dynamics by discovering how tensions, alliances and relational struggle can interfere with learning. They also learn to encourage active listening, empathy and emotional literacy, and how to transform conflicts into growth opportunities.

During the second week, participants tackle the need for more complete multidisciplinary learning activities, and for the acquisition of 21st-century skills by introduction to STEAM education. Participants will learn how to involve students in useful and stimulating learning activities, in which Science, Technology, Engineering, and Mathematics (the basic components of STEM education) connect with the Arts in a broader sense. Through STEAM, students can explore and experience the relationships between school subjects and real life, and have more chances for cross-disciplinary dialogue, inquiry, and problem-solving. In this course, participants will acquire a practical understanding of what STEAM really is, how it differs from STEM, and how their own learning environments could incorporate STEAM activities effectively.

SAMPLE PROGRAMME:
1) Monday – Course introduction and classroom management
2) Tuesday – Monitoring and reflection
3) Wednesday – Vision and mission statements
4) Thursday– Motivation
5) Friday - Classroom diversity

SATURDAY AND SUNDAY - Excursion and other external cultural activities / Free Days

6) Monday: Course introduction and improving your teaching with STE(A)M - introduction
7) Tuesday: Starting a STEAM program in your classroom
8) Wednesday: Practical activities (for example: digital storytelling, creating, and designing)
9) Thursday: Individual and group work in STE(A)M
10) Friday – Design and Technology and Work session

INNE INFORMACJE:
- Kurs skierowany jest głównie do uczestników programu Erasmus+.
- W cenie kursu zawarte zazwyczaj dwie aktywności kulturalne, w tym wycieczka całodniowa w trakcie weekendu (zazwyczaj sobota).
- Certyfikat: Aby otrzymać certyfikat po kursie, wymagane jest minimum 80% obecności na zajęciach.
- Harmonogram i rozkład zajęć: To szkoła ustala plan zajęć. Zajęcia odbywają standardowo od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-14:00 lub 14:00-19:00.
- Program kursu: Powyżej przedstawiony przykładowy program zajęć jest orientacyjny i może różnić się w zależności od trenera, który będzie go przeprowadzał, jak również od sugestii i próśb uczestników co do treści, które chcieliby uwzględnić w trakcie kursu. Dokładny plan zajęć wraz z harmonogramem przesyłany jest do uczestników na około tydzień-dwa przed kursem. Mail wysyłany jest przez nauczyciela prowadzącego zajęcia.

W przypadku chęci zapoznania się z bardziej szczegółowym programem kursu, prosimy o bezpośredni kontakt z przedstawicielami Glossa.

Przykładowe zajęcia dodatkowe:

city tour/walk, country walk/trekking, cultural activities, guided city tours, guided museum tours, guided walks, pub and restaurant evenings, sightseeng

Gracia Barrio, La Pedrera, Casa Amatller, Poble Espanyol, Casa Batlló, Aquarium, Montjüic Castle, Picasso Museum, Park Güell

* zajęcia dodatkowo płatne

Uczestnicy kursu

Do you have any questions? Fill in the form or call: +48 12 352-12-09.